Copii cu autism

FORUM INFORMATIONAL PENTRU RECUPERAREA COPIILOR CU AUTISM
 
AcasaAcasa  PortalPortal  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiţi | 
 

 GRADINITE-SCOLI

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Joi 21 Iun 2012 - 11:13

cateva randuri de pe blogul unui copil cu autism, aflat si el la trecerea de la gradinita la scoala...de multe ori exemplele concrete sunt edificatoare si ne regasim in ele partial sau total uneori

PARTEA NEGATIVA A EXPERIENTEI DE INTEGRARE IN INVATAMANTUL DE MASA

Fata morgana a integrarii scolare … (postat in data de 06.05.2010!) noiembrie 4, 2010


Am trăit până nu demult o experienţă (altă experienţă de viaţă din lupta cu autismul lui Teo!) care semăna foarte tare cu “Fata Morgana” … “Fata Morgana” a integrării şcolare. Când credeam mai tare că “s-a rezolvat”, după insistenţe, amânări (pentru “săptămâna viitoare!”), speranţe de colaborare, planuri de terapie adaptate la noua etapă (şcolară), toate planurile erau dejucate de refuzurile elegante sau mai puţin elegante de care am avut parte în mod repetat din partea” cadrelor didactice” din învăţământul de masă tradiţional şi alternativ (Step by step şi Waldorf).
Motivele invocate? Care mai de care … dar toate, sub pretexte diferite, se refereau la unul şi acelaşi aspect: “umbra” sau “profesorul de sprijin” cu care trebuie să meargă Teo (cel puţin într-o primă fază!) la şcoală. Prima senzaţie a fost aceea că nu înţeleg rolul “umbrei”; ce face, de ce este nevoie de ea? (“Dar el nu stă singur în bancă?”) După adevărate pledoarii, făcute cu multă însufleţire, pentru necesitatea prezenţei “umbrei” la clasă (“… nu monitorizează activitatea învăţătorului, ci ajută copilul, îl face atent la cerinţele lansate de acesta”), aveam impresia că au înţeles cât de cât sau chiar că au înţeles … . Nici acum nu cred că nu au înţeles pe deplin, dar ceea ce i-a determinat să ne refuze în mod repetat a fost faptul că “prezenţa cuiva în clasă … stânjeneşte!!!”. După aceea, argumentele erau uşor de găsit: “am mulţi înscrişi!”, “să fi venit din toamnă!”, “ne pleacă alţi copii de la clasă!”, “avem probleme cu părinţii celorlalţi copii dacă-l primim!”, etc.
Dezamăgirea a fost cu atât mai mare, cu cât, niciunul dintre cei pe care i-am abordat nu a dorit să-l cunoască pe copil, respectiv gradul de afectare cu elemente autiste, potenţialul de recuperare … . Cum să mai ceri unui astfel de “formator” de caractere, de personalităţi să înţeleagă efortul pe care-l fac părinţii şi o echipă (din fericire pentru Teo, FOARTE INIMOASĂ!) pentru ca acel copil să atingă un anumit grad de independenţă socială. Nu ne aşteptam să ia toţi aceştia autismul ca pe o provocare de viaţă sau profesională, dar menirea lor nu este realizată în totalitate dacă nu sunt gata să transmită copiilor şi poate, mai ales, părinţilor acestor copii pe care-i educă, faptul că printre ei sunt şi “copii speciali”, cu anumite nevoi, care trebuie încurajaţi şi ajutaţi să se integreze.
De ce oare “stânjeneşte prezenţa cuiva la clasă”? Dacă nu vrem să ne asumăm anumite responsabilităţi (care până la urmă sunt şi obligatorii, legale) de ce să căutăm scuze ieftine, argumente puerile? Deschiderea către integrarea în învăţământul de masă a acestor copii se manifestă, se pare, numai la nivel declarativ; sună foarte bine, este şi în tendinţele şi cerinţele UE, dar mentalitatea retrogradă a unora dintre noi nu-i dă voie să se manifeste şi efectiv … . Avem o problemă cu noi, cu conştiinţa noastră, cu menirea noastră, cu locul pe care-l ocupăm? Cine ştie?!
Am apreciat mai tare pe cei care au refuzat din start o astfel de “provocare”: demn şi cinstit; măcar nu au mai fost nevoiţi să caute scuze care oricum nu le-ar fi făcut cinste!
http://lumealuiteo.wordpress.com/2010/11/04/fata-morgana-a-integrarii-scolare-postat-in-data-de-06-05-2010/

PARTEA POZITIVA A EXPERIENTEI DE INTEGRARE IN INVATAMANTUL DE MASA

… am întâlnit şi “oameni mari” … februarie 5, 2011


… după ce ne-a fost dat să întâlnim numai “oameni mici”!

Nici nu credem ca “oameni mari” sunt numai aceia pe care ne-a fost dat (PROVIDENŢA?!) să-i întâlnim după …, cu siguranţă sunt mult mai mulţi, dar poate că aşa a fost să fie … să cunoaştem ambele extreme!

Teo a terminat primul semestru din acest an şcolar (avem şi carnet de note, calificative!), la o clasă dintr-o şcoală de masă, nu singur, cu ajutor … “umbra”, sprijinul lui la şcoală; avem noroc de un colectiv de copii dezinvolţi, deschişi, cu iniţiativă, din familii mai puţin “pretenţioase”. Practic de acest lucru aveam nevoie, de deschidere necondiţionată atât din partea doamnei învăţătoare şi din partea copiilor îndrumaţi de dumneaei, dar, mai ales, din partea părinţilor acestor copii; experienţele pe care le-am avut anterior fiind dintre cele mai nefericite!

A mers zilnic la şcoală şi a urmat toate orele de curs, el având acest exerciţiu încă de la grădiniţă; şi-a făcut temele (adaptate la nivelul lui de înţelegere şi de cunoştinţe achiziţionate!) cu regularitate. Au fost şi zile mai puţin productive din punctul de vedere al înţelegerii noţiunilor şi termenilor folosiţi, momente în care a devenit dezinteresat şi a căutat altceva (autostimulare). A participat la toate acţiunile în afara şcolii, la care au luat parte colegii lui (vizite la Palatul copiilor, la fabrica de paine, la muzeu (expoziţie de figuri de ceară!); plimbări în aer liber pentru observaţie, în parc; la serbarea de Crăciun; etc.). Cunoaşte cea mai mare parte dintre colegi, după nume şi răspunde bine la întrebările lor, prompt masiv fiind necesar pentru adresarea de întrebări; pauzele sunt foarte mult folosite pentru interacţiunea de acest gen, dar şi orele de Educaţie plastică, la care se împrumută cu colegii de creioane colorate sau de alte materiale.

De curând, Teo merge “singur la cumpărături” (într-un supermarket de cartier!); suntem în etapa în care este lăsat singur cu coşul de cumpărături şi cu lista (din memorie!) pe care nu este decât un produs şi este aşteptat la casa de marcat de către terapeut. Lucrătorii din magazin (deocamdată acelaşi magazin!) ştiu de acest exerciţiu şi dacă sunt rugaţi intervin atunci când Teo “uită” să mai vină la casa de marcat sau nu găseşte produsul de cumpărat şi stă prea mult în faţa unui raion. Dacă respectă parcursul şi timpii stabiliţi cu terapeutul, Teo este recompensat şi are voie să-şi cumpere ceva din ce-şi doreşte el din magazin (de regulă, “un dulce”!), dar numai “un ceva”, nu mai multe!

În acelaşi program a mers să plătească facturi la energie electrică (la “tonomat” la BRD), la telefon sau la poştă după alocaţie, la magazinul de “lustre” (la electrice) sau la fierărie, la librărie, la magazinul de haine sau de încălţăminte pentru copii … de fiecare dată cu un scop, având de cumpărat ceva (pentru el sau pentru casă), nu doar aşa, să facă o vizită.

http://lumealuiteo.wordpress.com/2011/02/05/am-intalnit-si-oameni-mari/

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Sam 1 Sept 2012 - 7:55

http://www.didactic.ro/stiri/structura-anului-scolar-2012-2013?utm_source=DB+Didactic.ro+din+20+Iulie+2010&utm_campaign=a6211654db-Newsletter_didactic_septembrie2011&utm_medium=email

Structura anului şcolar 2012 - 2013

Anul şcolar 2012-2013 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 178 de zile lucrătoare. Prima zi de şcoală va fi luni, 10 septembrie 2012.

Vacanţa de iarnă va avea trei săptămâni, iar vacanţa de primăvară două. În perioada 29 octombrie - 4 noiembrie va fi vacanţă pentru copiii din învăţământul primar. De asemenea, se păstrează săptămâna «Şcoala altfel», organizată în intervalul 1-5 aprilie.

Semestrul I

Cursuri - luni, 10 septembrie 2012 - vineri, 21 decembrie 2012

In perioada 29 octombrie-4 noiembrie 2012, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.

Vacanta de iarna - sâmbătă, 22 decembrie 2012 - duminică, 13 ianuarie 2013

Semestrul al II-lea

Cursuri - luni, 14 ianuarie 2013 - vineri, 5 aprilie 2013

Vacanta de primavara - sâmbătă, 6 aprilie 2013 - duminică, 21 aprilie 2013

Cursuri - luni, 22 aprilie 2013 - vineri, 21 iunie 2013

Vacanţa de vară - sâmbătă, 22 iunie 2013 - duminică, 8 septembrie 2013

Săptămâna 1 - 5 aprilie 2013 din semestrul al doilea este dedicată activităţilor extracurriculare şi extraşcolare, în cadrul programului Şcoala Altfel, având un orar specific.

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Sam 1 Sept 2012 - 7:59

http://www.rtv.net/andronescu-scoala-va-incepe-la-17-septembrie_42629.html

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a anunţat sâmbătă, după şedinţa de guvern, că noul an şcolar va începe la 17 septembrie ca urmare a numeroaselor solicitări venite din partea părinţilor, dar şi pentru că, astfel, va fi o săptămână în plus pentru pregătirea unităţilor de învăţământ.

Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.rtv.net/andronescu-scoala-va-incepe-la-17-septembrie_42629.html#ixzz25EaL1nLD


"Au fost foarte multe solicitări din partea părinţilor. Este corect să răspundem acestora", a spus ministrul Educaţiei, care a precizat că începerea anului şcolar la 17 septembrie a fost luată, în şedinţa de guvern de sâmbătă, în condiţiile în care data tradiţională, de 15 septembrie, este o zi de sâmbătă.

Andronescu a subliniat că amânarea începutului de an şcolar din 10 în 17 septembrie va oferi încă o săptămână pentru rezolvarea problemelor pe care le au şcolile, inclusiv cele legate de clasa pregătitoare, introdusă în premieră în ciclul primar.

Anul şcolar 2012-2013 ar fi trebuit să înceapă, potrivit calendarului anunţat de Ministerul Educaţiei, la 10 septembrie, cu primul semestru programat până în 21 decembrie. În perioada 29 octombrie - 4 noiembrie 2012, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar vor fi în vacanţă.

Vacanţa de iarnă va fi în intervalul 22 decembrie - 13 ianuarie.

Semestrul al doilea va începe la 14 ianuarie şi va dura până în 21 iunie, fiind întrerupt de vacanţa de primăvară, în perioada 6 aprilie - 21 aprilie.

Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.rtv.net/andronescu-scoala-va-incepe-la-17-septembrie_42629.html#ixzz25EaH1gER

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
monica1968



Mesaje : 365
Data de inscriere : 05/10/2011
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Lun 3 Sept 2012 - 3:02

Eu incerc acest an sa-l duc la o gradi de stat care e chiar vis a vis de mine. Ce ma sfatuiti sa spun directoarei ,caci noi nu avem certificat si doar o adeverinta ca necesita insotitor la gradinita.
sper sa o pot convinge pe dna director sa ma primeasca. Daca nu , mai am o sansa , la alta gradi tot de stat, ( l-am inscris din aprilie la ambele ) Nici nu le spun ca are note autiste, ci doar intarzier epe limbaj/... asa poate am mai multa intelegere.
Sus In jos
gabi.b
Admin
avatar

Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 48
Localizare : ORADEA

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Lun 3 Sept 2012 - 3:25

Monica, fiecare parinte decide ce face , si daca spune sau nu , de starea copilului , in functie de cat de ...bine e copilul . Daca e bine cognitiv si nu are iesiri de comportament care sa fie vizibile , deranjante pentru o clasa de copii , atunci mai bine nu spune nimic , oricum in marea lor majoritate info despre ,,autism" nu sunt atat de aprofundate in randul cadrelor didactice asa ca.... eu zic sa nu spui nimic , daca il accepta cu insotitor e si mai bine pentru el.
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
monica1968



Mesaje : 365
Data de inscriere : 05/10/2011
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Lun 3 Sept 2012 - 3:44

si dc nu-l accepta? dc zice sa vina asa, sa-l lase singur sa vada ce face? O sa fie rau de el, pt ca va plange.. si va repeta mereu mami vreui la mami sau vreua sa plec acasa sau se duce pe la usi...
existavreo reglementare legala care sa ii oblige sa ma primeasca cu insotitor numai dc are anumite documente medicale? caci s-ar putea sa se lege de asta si atunci n-am ce face... Niic nu pot sa-i zic ca vine cu un shadow caci s-ar putea sa-mi ceara referinte despre ea, cine e m, cu ce se ocupa , are sau nu atestat de terapeut.. nici nu vreu sa spun ca e terapeut persoana care vine cu el( nici nu e = e o studenta in anul II ) Daca ar putea sa se duca altcineva sa vb pt mine caci eu o sa ma enervez o sa ma pierd cu firea si nu stiu dc voi rezolva ceva...
Sus In jos
gabi.b
Admin
avatar

Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 48
Localizare : ORADEA

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Lun 3 Sept 2012 - 4:10

Nu exista reglementare legala pentru shadow . Exista o posibilitate , cam aiureae e adevarat, care (daca ai cert de handicap) iti da piosibilitatea sa ai un profesor de sprijin , dar aceste ore normate ale prof de sprijin sunt foarte putine , adica doar doua pe saptaman! Insuficient ! Insa cu shadowul e la mica intelegere , de exemplu Cami a avut norocul de o directoare de gradi care a acceptat shadowul , si mai sunt cazuri in tara , totul depinde de directoare , educatoare si copil . Si inca ceva orice copil plange la inceput , asa ca nu cred ca vor fi prea ,,speriate"de plansul sau , e mai important ce urmeaza dupa acomodare...
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
monica1968



Mesaje : 365
Data de inscriere : 05/10/2011
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Lun 3 Sept 2012 - 4:16

MULTUMESC. O SA VAD CE POT FACE. O SA MERG INAINTE DE A-L DUCE CRED CA MA DUC CU ANALIZELE SI ATUNCI II SPUN.
Sus In jos
nico_30

avatar

Mesaje : 272
Data nasterii : 29/10/1980
Data de inscriere : 21/11/2010
Varsta : 37
Localizare : Galati

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Lun 3 Sept 2012 - 11:34

Imi permit sa intervin...daca alegi varianta de a 'musamaliza" problema copilului, atunci nu mai e justificata prezenta insotitorului...un copil tipic, oricat de greu s-ar adapta, nu va avea nevoie de shadow la gradi, cel putin nu intr-o gradinita de masa....Problema e delicata si depinde foarte mult de conjunctura , dar mai ales de persoanele implicate...

Un ochi 'format" de educator nu are nevoie de foarte multe explicatii pt a-si da singur seama ca e ceva in neregula cu acel copil...Insa cu siguranta va avea nevoie de explicatii suplimentare in ceea ce priveste modalitatea de "lucru" cu el...iar acest lucru il poti realiza numai pe baza unei relatii deschise...

Sfatul meu este sa-i prezinti problema intr-o lumina clara, inca de la inceput, fiindca pe termen lung s-ar putea sa fie un castig...

Ca un "pont' : nu-l duce din prima saptamana la gradi, la grupa mica e "jale mare" la inceput, toti plang nonstop ( eu l-am dus de la 1 oct si a fost mult mai ok, in conditiile in care al meu merrge fara shadow).

Mult, mult succes !
Sus In jos
http://euluptcuautismul-tupotisamajuti.blogspot.com/
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Mar 11 Sept 2012 - 2:41

Anul scolar 2012-2013, ce incepe in 17 septembrie, va avea 36 de saptamani de cursuri, insumand 178 de zile lucratoare. Exceptie fac clasele terminale ale ciclurilor de invatamant, care vor incheia anul de invatamant la date diferite. O noutate a acestui an scolar este programul “Sa stii mai multe, sa fii mai bun!”, care inlocuieste activitatile extracurriculare grupate anul trecut in programul “Scoala altfel”. Vezi care va fi structura anului scolar 2012-2013!


Anul scolar 2012-2013 incepe in 17 septembrie 2012, se incheie la 31 august 2013 si se structureaza pe doua semestre:

Semestrul I
Cursuri: 17 septembrie 2012 – 21 decembrie 2012. In perioada 5 – 11 noiembrie 2012, clasele din invatamantul primar si grupele din invatamantul prescolar sunt in vacanta. Vacanta de iarna: 22 decembrie 2012 – 13 ianuarie 2013. Tezele din semestrul I al anului scolar 2012-2013 se sustin, de regula, pana la data de 30 noiembrie 2012.

Semestrul al II-lea
Cursuri: 14 ianuarie 2013 – 5 aprilie 2013. Vacanta de primavara: 6 aprilie 2013 – 14 aprilie 2013. Cursuri: 15 aprilie 2013 – 21 iunie 2013. Vacanta de vara: 22 iunie 2013 – 15 septembrie 2013. Tezele din semestrul al II-lea al anului scolar 2012-2013 se sustin, de regula, pana la data de 25 mai 2013.

Programul „Sa stii mai multe, sa fii mai bun!” - o noutate in anul scolar 2012-2013

Saptamana 1 – 5 aprilie 2013 va fi dedicata activitatilor educative extracurriculare si extrascolare, in cadrul programului numit „Sa stii mai multe, sa fii mai bun!”. In aceasta saptamana nu se organizeaza cursuri conform orarului obisnuit al unitatii de invatamant. Se organizeaza, in schimb, de fiecare unitate de invatamant in parte, activitati culturale, tehnico-stiintifice, sportive, activitati de educatie pentru cetatenie democratica, pentru promovarea valorilor umanitare (inclusiv voluntariat, caritate, implicare activa in societate, responsabilitate sociala, relatii si comunicare etc.).

Unitatile de invatamant sunt incurajate sa permita participarea parintilor, a voluntarilor, a reprezentantilor mass-mediei si a publicului larg la activitatile care se preteaza la acest tip de deschidere spre comunitate. Elevii au obligatia de a participa la activitatile pentru care s-au inscris, absentele fiind inregistrate in catalog la rubrica Purtare.

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Mar 2 Oct 2012 - 4:51

http://www.bihon.ro/activitati-speciale-la-centrul-orizont/1179852

Copiii de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont” Oradea au fost implicați zilele trecute în două activități deosebite.

Prima a punctat Săptămâna limbilor moderne, în cadrul căreia profesoara de engleză, d-na prof. Adina Cărădan alături de prof. dr. Angela Marușca, directorul școlii, prof. Cristea Cristina, prof. Canalaș Liliana, prof. Brehoi Lenuța, prof. Ursuț Mirela, prof. Iulia Arkosi au pregătit împreună cu elevii o gamă variată de activități prin care au marcat acest eveniment. Au fost pregătite și prezentate programe de poezii și cântece în limba engleză, spaniolă, franceză, italiană, germană, prezentarea unor materiale Power point, prezentarea unei povestiri din folclorul internațional și completarea de către elevi a unor chestionare. Copiii au fost entuziasmați și au participat cu plăcere la aceste activități.
Povești nonformale de vis

A doua acțiune specială a fost crearea unei povești nonformale de vis, în cadrul Zilelor educației nonformale, care s-a materializat prin participarea unui număr de 35 de cadre didactice la atelierul de lucru intitulat Origami – artă și relaxare, organizat în cadrul Zilelor educației nonformale. Coordonatorii acestei acțiuni au fost director adjunct prof. Elena Erdeli și prof. Duma Petru, participanții fiind, în număr mare de la multe școli din Oradea și județ.

Profesorii organizatori au dorit prin aceste acțiuni să promoveze educaţia nonformală ca și componentă esenţială a educaţiei pe întreg parcursul vieţii prin confecţionarea de obiecte diverse utilizând tehnicile de lucru cu hârtia. Acțiunile se înscriu într-un proiect de anvergură la nivel național pentru promovarea educației nonformală.

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Dum 11 Noi 2012 - 9:09


INTEGRAREA COPILULUI CU DIZABILITĂȚI ÎN ÎNVĂȚĂMÎNTUL DE MASĂ

https://www.youtube.com/watch?v=hGdmYW3MNqo&feature=player_embedded#!

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Dum 16 Dec 2012 - 23:10

http://adevarul.ro/sanatate/medicina/copil-autisms-nu-gradinita-mea-totusi-poateminighid-acceptarea-gradi-1_50c04fa3a13fb28bd7b4c160/index.html

”Copil cu autism? Nu in gradinita mea!” Si totusi, se poate! Minighid pentru acceptarea la gradi

Nu e nevoie sa repet ce simti cand trebuie sa inscrii copilul la gradinita. Cat de mult speri ca vei avea o discutie cu cineva care stie ce inseamna autismul. Ca nu este primul copil din colectivitatea respectiva cu aceasta problema si ca educatorii stiu déjà cat de speciali si de minunati sunt acesti copii, dincolo de toate problemele pe care le pot ridica.

Si daca este cazul, speri ca vei putea vorbi sincer si deschis despre nevoia copilului de a fi insotit de ”umbra” (shadow) daca asa recomanda coordonatorul de terapie. Dar intre ceea ce speri si ceea ce gasesti este, din pacate, o mare discrepanta. Sunt destui copii fara probleme care abia isi gasesc locul in gradinite, de ce o grija in plus cu un copil care este pentru tot personalul o continua provocare? Asa gandesc cei mai multi directori de gradinita, incercand sa evite „durerile de cap”. Dar exista si exceptii, iar voi trebuie sa le identificati cu tenacitate fiindca de integrarea copilului in colectivitatea depinde o buna parte din recuperare.

Iata ce poti face.

In primul rand, pentru a intra in colectivitate, copilul trebuie sa aiba anumite abilitati minime. Nu poti pretinde educatorilor sa faca ceea ce in mod normal se obtine doar prin terapie. Prin urmare, este rezonabil sa duci copilul la gradinita doar dupa ce ai obtinut prin terapie urmatoarele rezultate cu copilul:

1. Sta pe scaun la cerere, pentru o perioada scurta de timp ( perioada respectiva va creste progresiv)

2. Are abilitati de imitare ( poate imita gesturi, actiuni ale educatoarei si ale celorlalti copii)

3. Raspunde la instructiuni/comezi simple

4. Poate raspunde la intrebarea „ce vrei” verbal sau cu imagini

5. Poate bea cu cana si poate manca

6. Poate cere sa-si faca nevoile

Daca toate aceste cerinte minime sunt indeplinite, atunci ar trebui sa nu va faceti griji. Intr-o gradinita cu un personal pregatit, asa cum trebuie sa fie colectivitatea in care intra copilul dumneavoastra, va face fata cu siguranta, iar progresele vor fi evidente si accelerate.

Pasul 1. Alege o gradinita privata

Cei mai multi alegeti gradinitele private in speranta ca acolo veti gasi mai multa intelegere si mai mult sprijin tocmai pentru ca platiti un pret onest pentru serviciile oferite copilului. Dar avantajele sunt mai multe. De obicei, grupele sunt mai mici, iar educatoarele se pot ocupa mai bine de copii comparativ cu sistemul de stat. In plus, exista mai multe activitati optionale care il pot ajuta pe copil sa se dezvolte. Criteriul cel mai important in alegerea gradinitei ramane totusi RECOMANDAREA. Intereseaza-te la parintii care au copii in respectivele gradinite si afla daca sunt multumiti de progresele copiilor, daca educatorii sunt cooperanti si flexibili. Daca recomandarile sunt bune, mergeti la prima discutie pregatiti pentru orice, dar aveti incredere in persoana din fata voastra. Nu ascundeti nimic din ceea ce stiti ca ar putea face copilul si ar ridica probleme in colectivitate. Acest lucru s-ar putea intoarece mai tarziu impotriva voastra. Dar nu uitati nici sa-i punctati calitatile, fara sa exagerati, desigur. Daca prima discutie, cea cu directorul mege bine, nu este o garantie ca cel mic va fi acceptat si de copii si de educatoare. Lupta acum incepe.

Pasul 2. Ofera educatorilor informatii despre autism

In general, accepta provocarea de a lucra cu copiii cu autism educatorii cu pregatire superioara, care au studiat psihologia si déjà au cateva informatii despre autism si ADHD. Dar sunt si cazuri fericite in care educatorii vor sa stie cat mai mult despre afectiunea copilului pentru a putea sa-i faca fata. In cazul in care observi un astfel de interes este bine sa ajuti cu informatii si cu materiale de suport pe care le ai acasa. Documentarea va ajuta foarte mult educatorul care lucreaza zi de zi cu copilul.

Pasul 3. Fii receptiv la sugestiile primite de la gradi

Tu stii foarte bine care sunt limitele copilului si care sunt limitarile pe care i le impune tulburarea de care sufera. Dar intr-o prima etapa educatorii ii vor testa limitele si iti vor transmite feedback in conditiile de lucru pe care le presupune copilul-tipic. Discuta cu coordonatorul de terapie si vezi in ce masura se pot corecta prin terapie problemele semnalate la gradinita si cum pot fi intarite comportamentele pozitive manifestate in colectivitate. Miza intrarii in colectivitatea este integrarea, nu tratamentul preferential. Prin urmare, insista de cate ori ai ocazia sa nu i se faca concesii de la activitati pe care le-ar putea duce la bun sfarsit doar in ideea ca este un copil special, cu nevoi speciale.

Pasul 4. Nu ceda protestelor copilului!

Nici copiii tipici nu se omoara dupa mersul la gradinita. Dar in cazul copiilor cu autism registrul de manifestari ( care include plansete, tipete, violenta si autoviolenta) poate fi tulburator pentru parinti. Si pentru ca de multe ori nu verbalizeaza bine si nu se pot exprima, ai putea crede ca de vina pentru opozitia de a pleca de acasa este felul in care copilul este tratat de personalul gradinitei. Sigur ca trebuie sa fiti atenti la aceste aspecte, dar nu va grabiti cu concluzii sumbre. Cei mai multi copii sufera de anxietatea de separare si isi doresc sa petreaca mai mult timp cu parintii, de aceea le este greu sa accepte ca trebuie sa stea atat de mult timp la gradinita. Veti observa ca protestele se raresc pe masura ce copilului ii intra in rutina mersul la gradinita si, de asemenea, ca protestele sunt mai insistente lunea, dupa weekend, adica dupa ce a stat mai mult cu voi, acasa.

Pasul 5. Provoaca-ti in continuu copilul.

Incearca tot timpul lucruri noi. Inscrie-l la cat mai multe optionale, mai ales artistice, care il ajuta sa se exprime si le dezvolta coordonarea, du-l la cat mai multe cursuri si ateliere extrascolare si provoaca-l in continuu sa intre in activitati noi. Progresele pe care le va face fiind stimulat intens vor fi mult mai mari decat in cazul in care il vei lasa in zona lui de confort.

Te vor ajuta si linkurile de mai jos: gradinita Firststeps, unde doi copii, unul cu autism si altul cu tulburari de comportamnt ADHD au facut anul acesta progrese uluitoare, un articol despre drumul de la autism la gradinita si altul catre site-ul unui psihoterapeut care iti poate ajuta copilul sa se integreze in colectivitate.

Succes!




_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Mier 30 Ian 2013 - 11:03



http://jurnalul.ro/stiri/observator/clasa-pregatitoare-ramana-legea-nu-se-schimba-dar-sistemul-devine-flexibil-635383.html


Clasa pregătitoare rămâne: legea nu se schimbă, dar sistemul devine flexibil


Ministerului Educaţiei Naţionale a semnat astăzi un acord cu sindicatele din învăţământul preuniversitar şi cu asociaţiile de părinţi pentru organizarea clasei pregătitoare în anul şcolar 2013-2014. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat că măsurile au fost luate astfel încât să nu se aducă noi schimbări legislative, care ar bulversa sistemul educaţional, dar să se găsească soluţii de flexibilizare a clasei pregătitoare, pentru a elimina problemele de până acum.



Dintre cele mai importante măsuri ale acordului semnat astăzi se numără menţinerea clasei pregătitoare ca parte a învăţământului primar obligatoriu, începând cu vârsta de 6 ani şi organizarea acesteia într-un mod mult mai flexibil, astfel încât, din punct de vedere al locului de desfăşurare a activităţii, clasa pregătitoare să se poată afla fie la şcoală, fie la grădiniţă, dar cu acelaşi curriculum şi cadre didactice calificate pentru învăţământul primar.



Ministrul Educaţiei a specificat faptul că aceste opţiuni sunt justificate de necesitatea de a asigura stabilitatea şi predictibilitatea în sistemul de învăţământ. Implementarea acestor măsuri se va face pe baza consultării părinţilor şi a celorlalţi actori implicaţi. În vederea organizării în cele mai bune condiţii a clasei pregătitoare în anul şcolar 2013-2014, în următoarele luni vor fi adoptate o serie de măsuri, precum consultarea părinţilor în vederea identificării opţiunilor acestora privind cea mai bună soluţie de
organizare a clasei pregătitoare în localitatea lor, din punct de vedere al locaţiei.



În prezent se aşteaptă aprobarea metodologiei de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare, iar procedura devine mai flexibilă, astfel încât părinţii să aibă mai multe opţiuni: vor putea opta pentru un loc la clasa pregătitoare la grădiniţa sau la şcoala de circumscripţie, în funcţie de locurile disponibile şi pe baza unor criterii obiective de
departajare.



În acest an se va permite înscrierea în clasa întâi şi a acelor copii care nu au parcurs clasa pregătitoare, deşi aveau vârsta prevăzută de lege pentru aceasta. Va fi elaborat un ordin de ministru în acest sens, iar înscrierea copiilor, în funcţie de vârsta pe care o au la 31 august 2013, într-o formă de şcolarizare, se va face după cum urmează: copiii cu vârsta mai mică de 6 ani se pot înscrie în clasa pregătitoare, dar nu este obligatoriu - înscrierea se
va face în urma unei evaluări specifice; copiii cu vârsta cuprinsă între 6 şi 7 ani se vor înscrie obligatoriu în clasa pregătitoare, iar copiii cu vârsta mai mare de 7 ani se vor înscrie în clasa întâi până în aprilie 2013.



este prevăzută, de asemenea, consultarea părinţilor în cadrul grădiniţelor, care va fi realizată după o metodologie specifică, până pe 31 martie 2013. Se are în vedere şi asigurarea unei mai bune cooperări între instituţiile de învăţământ şi autorităţile locale, în vederea identificării celor mai bune soluţii de asigurare a spaţiilor, precum şi continuarea investiţiilor în vederea soluţionării tuturor problemelor legate de mobilier, dotări cu materiale didactice, conectare la Internet, toalete corespunzătoare vârstei etc. Pentru aceste investiţii se vor aloca 16 milioane de lei pentru mobilier şcolar şi 8 milioane de lei pentru materiale didactice în decursul acestui an. O parte din fonduri va fi alocată de către autorităţile administraţiei publice locale.


Se prevede extinderea, până la 1 septembrie 2013, în şcolile în care există cerere, a programelor de tip “Şcoala după şcoală”, pentru care se vor folosi potenţielele parteneriate pentru găsirea spaţiilor necesare, dacă şcoala sau grădiniţa nu are acest spatiu.

Este prevăzută, de asemenea, continuarea procesului de formare a cadrelor didactice care predau la clasa pregătitoare. Până în prezent au fost formate aproximativ 9.000 de cadre didactice, prin pregătirea şi implementarea unor proiecte cofinanţate din POSDRU 2007-2013.


Pe linkul urmator precizări oficiale şi posibilitatea descărcării integrale a acordului semnat azi.
http://www.edu.ro/index.php/pressrel/18627

_________________
http://david.gamara.ro


Ultima editare efectuata de catre camel in Joi 31 Ian 2013 - 10:29, editata de 1 ori
Sus In jos
craciun2011



Mesaje : 57
Data de inscriere : 13/12/2011

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Joi 31 Ian 2013 - 8:42

De ce ziceti fratilor gradi in loc de gradinita?
Alintati ceva ce din experienta proprie nu merita DELOC nici un fel de alintare. Sistemul merge prost pentru ca parintii il incurajeaza sa mearga prost.Un loc la gradinita nu este un moft sau un lux. Se zice gradinita si educatoarele sunt obligate sa-i primeasca si sa se faca placute.
Controale pe baza de excludere din sistem la reclamatia unui parinte care nu are loc in gradinita de care apartine ar trebui nu figuri, discutii, paradiscutii, ciocolati si pachete de cafea, daca nu chiar bani.
Asta vine de la un om bland si care foloseste destul de des diminutive( eu p). dar chiar nu e cazul, nu mai vreau sa aud acveasta "dulce" prescurtare. Pentru ca nu e dulce deloc.
Sus In jos
beddyz22

avatar

Mesaje : 87
Data nasterii : 08/10/1984
Data de inscriere : 03/04/2012
Varsta : 33
Localizare : Oradea

MesajSubiect: Gradinita cu sectie maghiara Oradea.   Dum 3 Feb 2013 - 23:59

Buna fetelor.
M-a sunat o mamica, care acum s-a mutat in Oradea si mi-a cerut sa o ajut sa gaseasca gradi pt.baietelul ei de 3 ani.
Spune ca copilul a fost in gradi speciala in Targu Mures si era ok.
Are Tsa, a vorbit si cu Emil, iar el a sfatuit-o sa incerce gradinita nr.20, dar acolo nu mai sunt locuri.
Noi inca nu suntem la gradi, deci nu prea stiu unde sa o trimit. Iar despre terapie Aba am incercat sa-i explic, dar inca nu auzit despre ea si mi se pare ca nu prea crede ca terapia ar ajuta, dar despre asta am sa incerc sa-i explic cat mai multe si sper ca o sa inteleaga cat conteaza.
Deci daca stiti vreao gradi cu sectie maghiara va rog sa scrieti. Mersi frumos.
Sus In jos
gabi.b
Admin
avatar

Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 48
Localizare : ORADEA

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Lun 4 Feb 2013 - 0:37

Sa incerce la Centrul de Educatie incluziva, pe Roman Ciorogariu nr 46, vis-a-vis de Camera de Comert, e scoala si gradinita speciala, la scoala este sectie maghiara, sa intrebe daca este si la gradinita, desi gradinita 20 era o varianta mai buna.
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
iulia



Mesaje : 506
Data nasterii : 10/07/1967
Data de inscriere : 20/09/2010
Varsta : 50
Localizare : ORADEA

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Mar 5 Feb 2013 - 1:44

Eu stiu de Centru de zi Sf Francisc unde se lucreaza in limba maghiara si nu stiu daca nu au gradinita, trebuie incercat, eu stiu ca au gradi.Centru de zi SF Francisc este chiar linga magazinul Crisul in stanga ( cum stai cu fata la intrarea principala a magazinului).Acolo a mers si copii de la noi din asociatie cu evolutii frumoasa ( sunt calugarite franciscane dar sa tii ca au calificari la activ - le-am vazut la cursuri si conferinte).
Sus In jos
beddyz22

avatar

Mesaje : 87
Data nasterii : 08/10/1984
Data de inscriere : 03/04/2012
Varsta : 33
Localizare : Oradea

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Mar 5 Feb 2013 - 6:16

ok, mersi am sa-i spun.
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Sam 27 Apr 2013 - 22:15

http://adevarul.ro/educatie/scoala/zeci ... index.html

Zeci de părinţi au reclamat şcolile care au refuzat să le înscrie copiii cu dizabilităţi în clasa pregătitoare


De la începutul lunii aprilie, când s-a dat startul înscrierilor copiilor în clasa pregătitoare, zeci de părinţi au reclamat la Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi mai multe şcoli care le-au refuzat copiii cu dizabilităţi. Ultimul caz este al unei fetiţe de 8 ani, care a fost acceptată luni la un colegiu din Bucureşti, după intervenţia inspectoratului şcolar.

Mădălina Turza, preşedintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD), a declarat pentru adevarul.ro că, de la începutul perioadei de înscrieri în şcoala primară, au avut de soluţionat zeci de cazuri de discriminare a copiilor cu dizabilităţi în acest proces. ”Am avut părinţi din Arad, Piatra Neamţ, Buzău, Bucureşti şi alte oraşe din ţară, zeci de cazuri de la începutul lui aprilie, care au venit la noi şi au reclamat refuzul autorităţilor de a-i înscrie pe copiii lor cu
dizabilităţi la şcoală. Încă avem în lucru trei-patru astfel de cazuri. Pe cele mai multe reuşim să le soluţionăm în faza administrativă, adică trimitem noi scrisori instituţiilor şi se rezolvă, însă nu se întâmplă mereu aşa”, explică Turza. Este şi cazul Alexiei, o fetiţă de opt ani, cu dizabilitate gravă, pe care trei şcoli din Capitală au refuzat să o înscrie la clasa pregătitoare, una invocând că ”politica” şcolii nu
permite încadrarea unui astfel de copil, potrivit unui comunicat al ONG-ului remis luni.

Cazul fetei refuzată de trei şcoli din Capitală

”Alexia are opt ani şi trei luni şi este diagnosticată cu tumoare hipotalamică cu metastaze spinale, operată în urmă cu patru ani, fiind încadrată în gradul grav de dizabilitate. În ciuda diagnosticului, şi prin eforturi uriaşe ale părinţilor, în prezent micuţa se află la un nivel de dezvoltare mentală în jurul vârstei de 6 - 7 ani, fiind verbală şi independentă în mare parte a activităţilor sociale”, arată cei de la
CEDCD, care au sesizat ieri şi presa, după ce au prezentat cazul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) încă de vineri.
Mama fetiţei a iniţiat demersurile de înscriere a Alexiei în invăţământul primar şi, fiind vorba de un copil cu dizabilităţi, aceasta s-a adresat, conform legii, Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CMBRAE), ”care avea obligaţia de a emite o orientare şcolară a micuţei către şcoala de masă sau către şcoala specială”, au precizat reprezentanţii ONG-ului.

În loc de orientare şcolară, i s-a recomandat să-i găsească copilului o şcoală
Însă, susţine Turza, cei de la CMBRAE ”au evitat să realizeze orientarea, transferând responsabilitatea asupra mamei de a identifica o şcoală «dispusă» să o primească pe micuţa Alexia”. Motivul: după ce în cele mai multe cazuri câştigate de ONG, şcolile au reproşat Centrului că stabiliseră că acei copii cu dizabilităţi pot merge la o şcoală de masă, normală, specialiştii s-au ferit să mai acorde părinţilor hârtia oficială. În aceste condiţii, mama Alexiei a făcut trei încercări succesive de a-şi înscrie fiica la şcoală, ultima fiind la Colegiul Naţional "Mihai Eminescu" din Bucureşti, unitate de care aceasta aparţine cu domiciliul, însă în toate cazurile a primit refuzuri categorice. Caz soluţionat în 30 de minute, prin telefon ”Cazul acesta a fost rezolvat ieri foarte rapid, ca prin minune, în 30 de minute, prin câteva telefoane de la inpsectoratul şcolar. Cei de la Colegiul <>au fost sunaţi de conducerea ISMB, iar apoi mama fetiţei a fost chemată chiar de directorul Colegiului pentru a-şi înscrie fetiţa, ceea ce s-a şi întâmplat”, a povestit şefa Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi. ”Nu am crezut vreodată că se poate întâmpla aşa ceva în învăţământul românesc”, a declarat fostul ministru al
Educaţiei, Daniel Funeriu, uimit de apariţia unui astfel de caz. De altfel, conducerea ISMB a anunţat luni, după ce sesizarea Centrului a apărut public, că a demarat o anchetă în acest caz. "Vom face o analiză privind acest caz. Vom analiza dacă directorul Colegiului Mihail Eminescu a spus că nu poate înscrie copilul pentru că are o problemă de sănătate. Un astfel de răspuns este incorect, înseamnă discriminare, ori în unităţle de învăţământ din Capitală sunt înscrişi în învăţământul de masă 1.000 de copii de dizabilităţi", a spus şeful ISMB, inspectorul general Constantin Trăistaru, potrivit Mediafax.

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Dum 7 Iul 2013 - 22:53

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-6/chiul-la-gradinite-copiii-cu-deficiente-de-sanatate-lasati-fara-terapii-pe-motiv-de-vacanta--109204.html

.....
"Discriminare şi privilegii

Decizia privind închiderea grădiniţelor aparţine Inspectoratului Şcolar Judeţean, care e şi angajatorul personalului didactic şi nedidactic. Marţea trecută, de altfel, IŞJ a şi anunţat pe site programul conform căruia grădiniţele pot fi închise fie doar în luna iulie, fie doar în august, în niciun caz toate deodată. Scopul e tocmai ca micuţii să poată frecventa cursurile şi pe timpul verii. "Cât timp e închisă grădiniţa la care e arondat copilul, părinţii îl pot duce la o alta, din apropierea casei sau a locului de muncă, pe baza unei simple cereri", explică Voichiţa Vancu, inspectorul responsabil cu învăţământul preşcolar de masă.

Regula nu e valabilă, însă, şi pentru grupele speciale. De ce sunt copiii cu deficienţe discriminaţi? Educatoarele lor au drepturi speciale, spune Rodica Lezeu (foto), directoarea Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Cristal, de care aparţin şi grupele speciale de la GPP 20. "Conform Regulamentului centrelor şcolare pentru educaţie incluzivă, educatoarele de la grupele speciale au normă de lucru 16 ore pe săptămână, adică trei ore şi un sfert pe zi, şi au dreptul la concediu de odihnă 62 de zile lucrătoare pe an, adică 78 de zile, cu tot cu sâmbete şi cu duminici".

Concluzia e simplă: "Nu am dreptul să nu aprob concediile personalului, fiindcă aş încălca statutul cadrelor didactice şi Regulamentul. De altfel, inclusiv Consiliul de Administraţie al Centrului a decis să închidem grupele speciale din 1 iulie până în 31 august". Care ar fi, totuşi, soluţia pentru ca micuţii cu deficienţe să nu rămână aşa mult timp fără terapii? În opinia directoarei, una singură: angajarea de noi educatoare, ceea ce deocamdată e imposibil, dat fiind că încă este în vigoare o Hotărâre a Guvernului Boc care a blocat angajările în sistemul bugetar."
.........

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Vin 19 Iul 2013 - 23:30

http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_33248/Cand-incepe-scoala-la-toamna-Structura-anului-scolar-2013-2014-a-fost-publicata.html#axzz2Z6OnQG6u

Anul scolar 2013-2014 va incepe pe data de 1 septembrie 2013 si se va incheia pe 31 august 2014, insumand 36 de saptamani de cursuri, adica 176 de zile lucratoare, potrivit Ordinului Ministerului Educatiei Nationale nr. 3818/2013 privind structura anului scolar 2013-2014 publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 430, din 15 iulie 2013.

Conform prevederilor cuprinse de actul normativ, cursurile pentru anul scolar 2013-2014 vor debuta oficial la 16 septembrie (in perioada 1-16 septembrie doar cadrele didactice se vor prezenta la unitatile de invatamant, n.red.) si se vor incheia la data de 20 iunie 2014, anul scolar fiind structurat dupa cum urmeaza:

Semestrul I              
Cursuri – luni, 16 septembrie 2013 – vineri, 20 decembrie 2013

  • In perioada 2 - 10 noiembrie 2013,  clasele din invatamantul primar si grupele din invatamantul prescolar sunt in vacanta
  • Vacanta de iarna – sambata, 21 decembrie 2013 – duminica, 5 ianuarie 2014

Cursuri – luni, 6 ianuarie 2014 – vineri, 31 ianuarie 2014

  • Vacanta intersemestriala – sambata, 1 februarie 2014 – duminica, 9 februarie 2014



Semestrul al II-lea              
Cursuri – luni, 10 februarie 2014 – vineri, 11 aprilie 2014

  • Vacanta de primavara – sambata, 12 aprilie 2014 –  marti, 22 aprilie 2014

Cursuri – miercuri, 23 aprilie 2014 – vineri, 20 iunie 2014

  • Vacanta de vara – sambata, 21 iunie 2014 – duminica, 14 septembrie 2014

Una dintre noutatile pe care actul normativ o introduce este impartirea, in mod aproximativ egal, a celor doua semestre. "In acest fel, se poate realiza un echilibru intre timpul alocat studiului si acela alocat asimilarii invatarii si perioadei de odihna", puncta MEN la sfarsitul lunii mai referitor la acest aspect.

In plus, conform documentului mentionat, o modificare majora consta in acordarea elevilor unei zile libere in plus. Mai precis, institutia a decis sa acorde cadrelor didactice si elevilor inca o zi libera pentru perioada sarbatorilor pascale, respectiv ziua de marti, 22 aprilie 2014.




Ce mai prevede actul normativ?
Pentru clasele terminale din invatamantul liceal, anul scolar are 37 de saptamani, din care durata cursurilor este de 33 de saptamani, 4 saptamani fiind dedicate desfasurarii examenului national de bacalaureat. Cursurile claselor terminale se incheie in data de 30 mai 2014.
In ceea ce priveste clasa a VIII-a, anul scolar are 36 de saptamani din care durata cursurilor este de 35 de saptamani, o saptamana fiind dedicata desfasurarii evaluarii nationale. Cursurile claselor a VIII-a se incheie in data de 13 iunie 2014.
Pentru invatamantul special - clasele a IX-a - a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologica, durata cursurilor este de 37 de saptamani, insumand 181 de zile, se mai arata in proiectul de act normativ.

Potrivit documentului citat, saptamana 7–11 aprilie 2014 din semestrul al doilea este saptamana dedicata activitatilor extracurriculare si extrascolare, in cadrul programului numit ""Scoala altfel: Sa stii mai multe, sa fii mai bun!", avand un orar specific. Tipurile de activitati care se organizeaza in saptamana mentionata, modalitatile de organizare si responsabilitatile se stabilesc conform unei metodologii prestabilite, pe care o puteti consulta in fisierul atasat.

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Mier 7 Aug 2013 - 4:26

http://www.2elefanti.ro/07-08-2013-este-copilul-meu-cu-autism-abuzat/

Este copilul meu cu autism abuzat?

Citat :
Vi s-a întâmplat să suspectaţi vreodată că copilul dumneavoastră cu autism este abuzat la şcoală sau grădiniţă? V-aţi întrebat vreodată cum s-a ales cu vânătăi, mai ales dacă nu are nivelul de comunicare necesar pentru a vă spune ce a păţit? Sau dimpotrivă, sunteţi cadru didactic şi nu de puţine ori aţi bănuit că unul din elevii dumneavoastră este abuzat sau neglijat acasă? Ce măsuri aţi luat pentru a proteja copilul? Mai jos expunem o serie de semnale de alarmă care cuprind aproape toate situaţiile de abuz.
La şcoală
Abuzul asupra copilului este o problemă gravă, şi atunci când copilul dumneavoastră are autism, mizele sunt chiar mai mari. Copiii cu autism pot avea dificultăţi de comunicare cu părinţii sau alţi adulţi cu privire la incidentele de abuz. De asemenea, ei pot avea dificultăţi în a recunoaşte că o anumită formă de interacţiune nu este acceptabilă, şi chiar cred că autorul este prietenul lor. Majoritatea semnelor căutate de părinţi pot fi mai greu de observat la un copil care prezintă deja comportamente repetitive şi interacţiuni sociale atipice. Media este plină de poveşti tulburătoare de abuz faţă de copii şi adulţi cu autism. O femeie în Sweetwater, Florida, a fost arestată sub acuzaţia de sechestrare a fiului ei adult într-o cameră mobilată doar cu o saltea, fără acces la alimente, apă sau toaletă pentru ore în şir. Părinţii unui băiat de 10 ani din Cherry Hill New Jersey au fost şocaţi să constate abuzul verbal şi discuţii explicite despre alcool şi activitate sexuală la care copiii erau expuşi de către profesorul fiului lor şi asistenţii din clasă după ce l-au trimis la şcoală cu un microfon ascuns. Un adolescent a fost legat de o masă şi maltratat cu electroşocuri de peste 31 de ori la o şcoală din Massachusetts.

Stop © shutterstock.com, Suzanne Tucker
Ca părinţi, ne dorim să ne protejăm copiii şi să avem încredere în profesioniştii de care aceştia depind pentru a-i ajuta să obţină cea mai bună educaţie şi servicii posibile. Cei mai mulţi dintre ei sunt persoane minunate care doresc cu adevărat să îi vadă pe copii crescând şi dezvoltându-se frumos, dar există câteva mere stricate în orice coş. Care sunt semnele de alarmă pe care le pot căuta părinţii, mai ales atunci când copilul este în imposibilitatea de a comunica ceea ce se întâmplă?
Acestea sunt simptomele care pot semnala o nevoie de investigaţii suplimentare

  1. Refuzul de a se dezbrăca de anumite haine, cum sunt puloverele, care ascund vânătăi sau alte semne.
  2. Scăderea notelor, pentru nici un motiv aparent.
  3. Purtarea de bluze cu mâneci lungi / pantaloni în vreme caldă.
  4. Schimbări emoţionale – un copil fericit este brusc deosebit de lipicios sau plângăcios.
  5. Pierderea bruscă a interesului în activităţi plăcute.
  6. Copilul începe brusc să lovească, muşte, sau să provoace leziuni altor persoane, animale etc.
  7. Copilul se afişează brusc gol în faţa altor persoane.
  8. Interes anormal sau neobişnuit ori cunoştinţe de sex.
  9. Doreşte brusc să evite anumiţi adulţi.
  10. Vânătăi în locuri care nu se învineţeşte în mod normal, cum ar fi partea din spate a coapsei.

Multe dintre aceste simptome pot fi explicate şi altfel decât ca semne ale abuzului asupra copilului, dar dacă observaţi schimbări bruşte în personalitatea copilului, care nu pot fi explicate prin ceva de genul unei boli acute sau probleme acasă, poate doriţi să investigaţi cauzele. În cazul în care copilul dumneavoastră vine acasă de la şcoală cu vânătăi inexplicabile sau urme, ori dezvoltă brusc o aversiune faţă de şcoală, ar putea fi din cauză că se întâmplă ceva atipic.
Acasă
Aproape unul din cinci copii cu autism sunt abuzaţi fizic. Aproximativ unul din şase sunt abuzaţi sexual. Abuzul trebuie raportat întotdeauna. „Primul pas în a ajuta copiii abuzaţi sau neglijaţi este să învăţăm să recunoaştem semnele de abuz şi neglijare. Copiii cu autism, prin definiţie, au o problemă de comunicare. Aceasta înseamnă că nu se poate pune bază pe declaraţiile unui copil. Este nevoie de un examen fizic şi căutarea dovezilor de abuz. Înseamnă că trebuie să aibă loc o discuţie dificilă şi provocatoare cu însoţitorul”, declară David Mandell, director asociat al spitalului de copii din centrul „Autism Philadelphia”. Mai jos sunt semne care pot semnala abuzul sau neglijarea. Lista a fost furnizată de Departamentul de Protecţie a Copilului Gateway.
Copilul
Manifestă schimbări bruşte de comportament sau de performanţă şcolară. Nu a primit ajutor pentru problemele fizice sau medicale aduse la cunoştinţa părinţilor. Are probleme de învăţare (sau dificultăţi de concentrare), care nu pot fi atribuite unor cauze fizice sau psihologice specifice. Este mereu vigilent, ca şi cum se aşteaptă să i se întâmple ceva rău. Lipsit de supravegherea unui adult. Este prea conform, pasiv sau retras. Vine la şcoală sau alte activităţi devreme, rămâne până târziu, şi nu vrea să meargă acasă (în cazul abuzului / neglijării la domiciliu).
Părintele
Manifestă puţin interes pentru copil. Neagă existenţa – sau dă vina pe copil – pentru problemele şcolare şi de acasă. Solicită profesorilor sau altor persoane care îngrijesc copilul să utilizeze disciplina fizică dură în cazul în care copilul se poartă urât. Vede copilul ca pe de-a întregul rău, lipsit de valoare, sau împovărător. Cere un nivel de performanţă fizică sau academică a copilului nu se poate realiza. Se aşteaptă de la copil să se îngrijească singur.
Părintele şi copilul
Rareori se ating sau se privesc unul pe celălalt. Consideră relaţia lor cu totul negativă. Declară că nu se plac reciproc.
Semne de abuz fizic
Luaţi în considerare posibilitatea de abuz fizic atunci când copilul: Are arsuri inexplicabile, muşcături, lovituri, oase rupte sau ochi negri. Are vânătăi decolorate sau alte semne vizibile după o absenţă de la şcoală. Pare speriat de părinţi şi protestează sau strigă atunci când este timpul să meargă acasă. Se stresează când e abordat de adulţi Spune că a fost agresat de un părinte sau alt îngrijitor adult.
Luaţi în considerare posibilitatea de abuz fizic atunci când părintele sau îngrijitorul: Oferă explicaţii contradictorii, neconvingătoare sau nici o explicaţie pentru un rănile copilului. Descrie copilul ca fiind „rău”, sau într-un alt mod foarte negativ. Foloseşte disciplina fizică dură cu copilul. Are o istorie de copil abuzat.
Semne de neglijare
Luaţi în considerare posibilitatea de neglijare atunci când copilul: Lipseşte frecvent de la şcoală. Cere sau fură mâncare sau bani. Nu primeşte îngrijire medicală sau dentară, vaccinările sau ochelarii de care are nevoie. Este în mod constant murdar şi are miros corporal puternic. Nu are haine adecvate anotimpului. Abuzează de alcool sau alte droguri Afirmă că nu e îngrijit acasă.
Luaţi în considerare posibilitatea de neglijare în cazul în care părintele sau îngrijitorul: Pare a fi indiferent faţă de copil. Pare apatic sau deprimat. Se comportă iraţional sau într-un mod bizar. Abuzează de alcool sau de alte droguri.
Semne de abuz sexual
Luaţi în considerare posibilitatea de abuz sexual atunci când copilul: Are dificultăţi în ce priveşte mersul pe jos sau statul în fund. Refuză brusc să îşi schimbe echipamentul pentru a participa la activităţile fizice din sala de sport. Raportează coşmaruri sau enurezis nocturn. Experimentează o schimbare bruscă a apetitului. Demonstrează comportament sau cunoştinţe sexuale bizare, sofisticate, sau neobişnuite. În cazul fetelor: rămâne însărcinată sau suferă de o boală venerică, în special în cazul în care are vârsta sub 14 ani. Fuge. Raportează că a fost abuzat sexual de către părinte sau un alt însoţitor adult.
Luaţi în considerare posibilitatea de abuz sexual atunci când părintele sau îngrijitorul: Este excesiv de protector cu copilul sau limitează sever contactul acestuia cu alţi copii, în special de sex opus. Este secretos şi izolat. Este gelos sau dictatorial cu membrii familiei.
Semne de maltratare emoţională
Luaţi în considerare posibilitatea de maltratare emoţională atunci când copilul: Are comportamente extreme, cum ar fi excesiv de compliant sau solicitant, pasiv sau agresiv. Este fie prea matur (face pe părintele cu alţi copii) fie inadecvat infantil. Este întârziat în dezvoltarea fizică sau emoţională. A încercat să se sinucidă Raportează o lipsă de ataşament faţă de mamă.
Luaţi în considerare posibilitatea de maltratare emoţională atunci când părintele sau îngrijitorul: Învinuieşte în mod constant copilul, îl devalorizează sau ceartă frecvent. Nu îi pasă de copil şi refuză să ia în considerare ofertele de ajutor pentru problemele copilului. Respinge deschis copilul.

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
gabi.b
Admin
avatar

Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 48
Localizare : ORADEA

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Dum 22 Sept 2013 - 22:22

Postez aici un mesaj care a aparut peste tot , doar la subiectul potrivit nu era . 


NOU!
Gradinita Ingerasii are grupe pentru copii cu nevoi speciale!
Str.General Ioan Culcer nr 4,sector 6

Date Contact: 0765.736.474
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   Mier 13 Noi 2013 - 1:34

Primul director de scoala din Romania sanctionat pentru ca a cerut retragerea unui copil autist

http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3598611

_________________
http://david.gamara.ro
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: GRADINITE-SCOLI   

Sus In jos
 
GRADINITE-SCOLI
Sus 
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Copii cu autism  :: Asociatii si centre autism :: Gradinite si scoli-
Mergi direct la: